Bus faktor v praxi
Bus faktor je číslo, které říká, kolik lidí by muselo odejít, aby to vážně ohrozilo projekt. Slyšel jsem příběh, u kterého jsem osobně nebyl, ale byla by škoda ho neposlat dál. Nejspíš jde o urban legend, takže jakákoliv podobnost s vaší firmou je čistě náhodná.
vložil: Luboš Račanský (23.11.2016)
zařazení: články, blog / styl programování
Clean Code
Zápisky z knihy Clen Code, zamyšlení zda existuje korelace mezi pořádkumilovností a čistým kódem.
vložil: Luboš Račanský (28.7.2016)
zařazení: články, blog / styl programování
Kafemlejnek.TV 13. - Motion capture ve Warhorse Studios
V posledním díle z Warhorse Studios zpovídáme Honzu Zámečníka o nahrávání animovaných scén pomocí motion capture. Animace jsou pro nás, programátory, naprosto španělskou vesnicí, ale o to víc nás rozhovor bavil.Zkraje se bavíme o tom, co to MoCap je a jak se v průběhu času vyvíjel. Jaká jsou jeho úskalí a co jsou vlastně jeho hlavní benefity. Na...
vložil: Jan Novotný (27.7.2016)
zařazení: články, blog / styl programování
Kafemlejnek.TV 11. - o vývoji ve Warhorse Studios
Warhorse studios se proslavili svým úspěchem na Kickstarter s RPG hrou situovanou do doby Václava IV. a začínajícího husitství v Čechách - Kingdom Come: Deliverance. A jelikož jim Forresti dělali nový web, slovo dalo slovo a domluvili jsme natáčení přímo v jejich kancelářích, které jsou v Karlíně od nás, co bys kamenem dohodil.Na úvod jsme...
vložil: Jan Novotný (23.6.2016)
zařazení: články, blog / styl programování
Kafemlejnek.TV 2 - práce na dálku v Puppet Labs
V tomto díle jsme zavítali do kanceláří Puppet Labs v Plzni. Čekali nás tam Michal Růžička, Michal Bryxí, Filip Hrbek, kteří nám pověděli něco o tom, jak v Čechách otvírali první světovou pobočku americké firmy Puppet Labs. Povídali jsme si o tom, jak se vyvíjí Puppet Enterprise a co to vlastně znamená pracovat na dálku pro podobnou společnost.
vložil: Jan Novotný (1.12.2015)
zařazení: články, blog / styl programování
Aliasy databázových tabulek v Ujorm
Článek vysvětluje použití aliasů databázových tabulek v ORM frameworku Ujorm na příkladu měnových kurzů.
vložil: Pavel Ponec (22.9.2015)
zařazení: články, blog / styl programování
Refactoring: HashMapové peklo
Proč je používání map místo pojo objektů špatné? Jak moc? Co se s tím dá dělat?
vložil: David Matějček (2.5.2015)
zařazení: články, blog / java
Hlavní výhoda mikroslužeb
Mikroslužby (microservices) jsou ta nová naprosto nejvíc cool věc. A samozřejmě se najdou kritici, kteří tvrdí, že už to tu dávno bylo, ať už v podobě SOA, OSGi nebo jakékoliv jiné. Navíc se dočtete, že mikroslužby jsou složité, náročné na údržbu, vývoj a koordinaci. Všechno je to nepopiratelně pravda. Mikroslužby mají ale jednu výhodu, která má...
autor: Lukáš Křečan (8.12.2014)
zařazení: články, blog / styl programování
Nedostatky iterativního vývoje
Kdy jste naposledy změnili směr projektu na základě zpětné vazby od zákazníka?Iterativní vývoj je v podstatě jediný způsob vývoje software, který doopravdy funguje. Nicméně i on má svoje mouchy. Chtěl bych jich tu pár popsat. Shrňme si nejdřív krátce co to ten iterativní vývoj je.
autor: Lukáš Křečan (26.11.2014)
zařazení: články, blog / styl programování
Refactoring: Technický dluh
Něco málo o technickém dluhu, proč je nebezpečný a jak se mu bránit. Co se stane, když "splácení" technického dluhu zanedbáte? Jak s technickým dluhem souvisí exponenciální funkce, inflace, bankovní půjčky?
vložil: David Matějček (17.5.2014)
zařazení: články, blog / styl programování
strana 1/10 | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 následující | celkem 100 položek | zobrazit všechny |