Java Native Interface: propojujeme Javu a C/C++ – 2

V druhém díle seriálu se podíváme na ostatní primitivní datové typy a naučíme se pracovat s objekty typu String. V ukázce v minulém díle jste si mohli všimnout, že se v nativním kódu místo typu int používalo jint. Situace je taková, že se velikost datových typů může mezi Javou a C/C++ lišit, a proto byla zavedena tato značení typů. V případě jint...

Vývoj pro Android - II

Mnozí čtenáři jistě vlastní telefon nebo jiné zařízení s Androidem a běžně s ním pracují, používají aplikace, stahují je z Android marketu a instalují. Ovšem jak taková aplikace vypadá uvnitř? Minule jsme si řekli, v čem se aplikace pro Androida vyvíjí, dnes si ukážeme, jak jsou uvnitř uspořádané.

Vývoj pro Android - I

Mobilním zařízením, schopným pracovat s webem, určitě patří budoucnost – alespoň ta nejbližší. Do vývoje v této oblasti razantně vstoupil Google se svým OS Android: Počet zařízení, založených na tomto OS, narůstá, a lze jej použít nejen v mobilních telefonech, ale i v tabletech či netboocích. Pojďme se na Android podívat blíže.

Androidí novinky, srpen 2008

Zatímco ještě před měsícem to vypadalo, že se okolo Androida nic neděje (a některé nejmenované bulvární internetové magazíny dokonce informovaly, že Android umřel), v posledních týdnech se toho děje tolik, že skoro nestíháme sledovat. Pojďme si proto shrnout co se událo: začneme obsáhlejší (investigativní ;) reportáží o domělém...

Android 0.9 SDK beta dorazil

Tak přece! V pondělí nastala dlouho očekávaná chvíle, kdy spatřil “veřejné” světlo světa další milník Android SDK. Pokud Vám název Android nic neříká, vězte, že se jedná o novou open-source platformu pro mobilní telefony společnosti Google a dalších členů Open Handset Alliance....

LWUIT - Sun na mobilnom poli

Nedavno Sun uvolnil do sveta vyvojarov novinku tykajucu sa mobilnych telefonov. LWUIT je graficka kniznica, ktora je silne inspirovana SWINGom a odtienuje vyvojara od mnozstva prace suvisiacej s rozmanitostou mobilnych zariadeni...

Optimalizace v Java ME I.

Problémem některých dnešních programů je jejich náročnost na systémové zdroje. Někdy by se ovšem při jejich tvorbě stačilo zamyslet a použít vhodnější datovou strukturu, či algoritmus. A optimalizace je na světě. Proto se v dnešním článku podíváme na některé důvody optimalizací v Javě Micro Edition.

Případ Android

Google v průběhu tohoto týdne spustil pekelný sled událostí. Prstem na spoušti se stalo oznámení platformy Android pod záštitou The Open Handset Alliance. Android je zajímavý nejen z technického hlediska, ale především kvůli bezprecedentnímu přístupu k Jave, který může znamenat její samotné rozštěpení. Zkusme se tedy podívat na všechny aspekty...

Kdo si J2ME, nezlobí - texty

Spolu s menu nám v předchozím článku přibylo několik textů a jejich náhodné roztroušení po zdrojovém kódu začíná být poněkud nepřehledné. Navíc, chceme-li aplikaci mít ve více než jednom jazyku, je načase se s texty vypořádat trochu jinak.

Kdo si J2ME, nezlobí - menu

Aplikace se nám začíná komplikovat, takže je načase přidat menu, které bude tvořit výchozí obrazovku a pomáhat uživateli s orientací v možnostech programu. A co takhle jich rovnou udělat víc, abychom měli z čeho vybírat?

 
strana 1/3celkem 21 položek