navrh databaze

Tomas Kalina tom.kalina na seznam.cz
Úterý Srpen 26 10:13:55 CEST 2003

> Zdravim,
>
> mam jeden BFU dotaz:
> Objekt "osoba" ma tri potomky, ktere dedi vlastnosti a pak maji kazdy
> nejaky svoje vlastnosti.
> Napr. "Administrator" nema ty atributy, jako "UzivatelX"
>
> Jak to ulozit do databaze?
> Me napadaji tri moznosti:
> 1) Jedna tabulka osoba, kde by byl sloupec s typem uzivatele
> - v teto chvili ale bude u kazde osoby nadbytecne mnozstvi volnych
> NULL pozic u atributu, ktere dany clovek nevlastni
>
> 2) Po kazdy typ tabulka zvlast - vyhodou jsou zaplneny vsechny sloupce,
> [...]

Dalsí mozností je pouzít nejakou DB která uz má dedicnost v sobe napr. PostgreSQL
která je free (aspon myslim) pro Linux. Z Javy jsem jí ale nezkousel, tak nevim jestli pro
ni existuje nejakej driver, ale co sem koukal na web (www.postgesql.com)  tak tam
nejakej JDBC balík je.

Jinak císlo 1) je celkem rozumná volba pokud to nechcete rozdelit na XY tabulek.

T.