connection pooling

Oto 'tapik' Buchta tapik na systinet.com
Pátek Červenec 4 09:13:03 CEST 2003

Dne pá 4. července 2003 08:05 Ján Čuchor napsal(a):
> pozdravujem všetkých
>
> máte nejaké skúsenosti s použitím zdielaných spojení /connection pooling/
>
> zaujímalo by ma hlavne kedy, vytvoriť spojenie/spojenia v rámci
> intranetovej aplikácie aby bolo spojenie vytvorené vždy, keď príde
> požiadavka na prístup k databázy.

Pak by zadny pool nemohl korektne fungovat :-)

Vetsina lepe naimplementovanych poolu funguje tak, ze si pri startu
predvytvori nekolik spojeni. Paklize jsou vsechny rozebrany (jsou prideleny a
pouzivany, nebot se spojeni musi vracet), vytvori se dalsi, dokud se
neprekroci stanoveny limit. Pak se proste jen ceka, nez se nejake spojeni
neuvolni, aby mohlo byt prideleno. neni tedy nutne, aby bylo k dispozici v
okamziku requestu, ale musi byt k dispozici do urcite rozumne doby. K tomuto
meznimu stavu by nemelo dochazet casto, vetsina pozadavku na spojeni by mela
byt obslouzena z mnoziny existujicich volnych. No a samozrejme ze dlouhou
dobu necinne spojeni je mozno uzavrit, aby se zbytecne neplytvalo prostredky.
<reklama>
Jeden takovyto trivialni, ale velice pekny pool na JDBC spojeni (prepis na JMX
spojeni mi trval deset minut vcetne odladeni) lze nalezt v knizce Java
Servelty a stranky JSP, vydal Neocortex jako preklad Core servlets and Java
Server Pages od Marty Halla.
Hledate kapitolu 18 ;-)
</reklama>
--
Oto 'tapik' Buchta, tapik na systinet.com
R&D team, Systinet Corp. (formerly Idoox)