dotaz k jazyku - stat. metoda a "self"

Petr Fischer petr.fischer na praguesoft.cz
Pondělí Červenec 28 18:34:55 CEST 2003

tom wrote:

>Přes "reflection" vede jediná cesta.
>Stačí tedy:
>
> Object o = Class.forName("jmenotridy").newInstance();

ale ja to "jmenotridy" nechci uvest, ja ho chci programove zjistit, v
nasledniku tyhle tridy totiz bude "jmenotridy" samozrejme jiny (jmeno
tridy naslednika)

v pascalu mi ve staticky metode "self" vrati aktualni tridu, muzu mit
tedy jednu statickou metodu "main" v zakladni tride a klidne 158
zdedenejch trid, a furt tu samou metodu main v zakladni tride (nikde to
nemusim prepisovat) a vzdycky se mi vytvori spravna instance objektu
(spravneho naslednika) - zacinam tusit, ze timhle stylem to v jave nepujde

>pokud potřebuješ volat jinej konstruktor pak je to složitější.
>
>  Class c = Class.forName("jmenotridy");
>  Constructor con = c.getConstructor(new Class[] {String.class}); // constructor s parametrem String
>  Object o = con.newInstance(new Object[] {"Parameter"});
>
>Na novém objektu lze volat metody dle libosti opět přes reflection.
>Je to podobné jako s konstruktorem s parametrem ...
>
>RTFM next time

no to bych velice rad, ale nikde sem to nenasel

p.f.