Kodovani cestiny ve formularich

Martin Kuba makub na ics.muni.cz
Středa Leden 7 14:42:22 CET 2004

Ondra Nekola wrote:
> Dobry den
> Pokousim se rozchodit malou, jednoduchou, testovaci webovou aplikaci a mam
> problem s kodovanim cestiny. V ramci aplikace pouzivam pro vse kodovani
> UTF-8, na vsech pouzitych jsp strankach je v hlavicce definovano jako
> soucast content type charset=UTF-8, stejne kodovani je deklarovano i v
> metadatech. Dale mam pred aplikaci filtr, ktery nastavuje kodovani pro
> prichozi request. Pokud ve formulari pouzivam metodu post vse je v
> poradku. Pokud ale pouziji metodu get, prijdou mi misto znaku nad 127
> [...]

Mate pravdu, chova se mi to stejne. Vypada to, ze
request.setCharacterEncoding() sice nastavi kodovani requestu,
ale u parametru predanych v URL se to neprojevi,
kdezto u parametru predanych v tele requestu jo.
Vypada to na chybu v Tomcatu5, nahlaste to do Bugzilly.

Misto filtru muzete pouzit ve strankach <f:requestEncoding />
ktere nastavi encoding requestu podle attributu session
"javax.servlet.jsp.jstl.fmt.request.charset"
Ten by mel byt nastaven prvnim <f:message> v prechozi strance
(viz JSTL specification cast 8.4), coz se mi ale nedeje, a to vypada
na dalsi chybu, tentokrat JSTL.

Myslim, ze si s JSTL a cestinou jeste uzijeme :-)

Makub
--
Supercomputing Center Brno             Martin Kuba