Netbeans platform

Martin Krauskopf emdot na seznam.cz
Středa Leden 11 10:30:29 CET 2006

Jiří Mareš wrote:

> To ovsem hovorite o SWT vs Swing a nikoliv o NB vs. Eclipse. I v eclipse
> je mozne vyvijet aplikace pro RCP nad swingama.

Ted nehovorim o tom, ze v Eclipse si nemuzu postavit kompletni swingovou
aplikaci.
Hovorim o desktopovych aplikacich postavenych nad Eclipse RCP a NB RCP
(ne o vyvojovych prostedich jako takovych). Tedy, ze programator nemusi
psat znova cely window system apdb.

1. Postavim aplikaci nad NetBeans RCP. Cilova distribuce obashuje me
moduly + nejake zakladni moduly (NetBeans basic platform). Vse je v
Jave, takze vse pobezi na jakekoliv jvm. Aplikace nad NB se jednou
postavi a pobezi vsude.

2. Jak je to tedy s Ecipse? Myslel jsem, ze kdyz postavim aplikaci nad
Eclipse RCP, cilova distribuce bude obsahovat me moduly + nejake
zakladni moduly (Eclipse basic platform - napr. Eclipsi windows system
napsany v SWT). Tato aplikace pak pobezi pouze tam kde je SWT
podporovany - tam kde bezi Eclipse.

> viz predchozi. Mam pocit, ze motate 2 veci dohromady. Eclipse jako
> Netbeans je platforma a v ni je mozne vyvijet aplikace. I v NB muzu
> vyvijet SWT aplikaci a podobne muzu v Eclipse vyvijet Swingovou
> aplikaci. A myslim, ze to druhe (tj. vyvijet swingovou aplikaci v
> eclipse) jde srovnatelne dobre s vyvijenim SWT aplikace v eclipse a v NB.

Samozrejme. Ale je rozdil mezi Eclipse IDE a Eclipse RCP resp. Netbeans
IDE a NetBeans RCP.

Znovu, nebavime se o normalnich aplikacich. Bavime se o tom, ze chci
napsat stredne az velmi slozitou aplikaci. V tom pripade sahnu po nejake
*RCP*, ktera uz poskytuje window system (dokovani okynek, jednoduchy
pridavani akci do menu, ani bych se musel starat o nejaky menu items,
editory pro standartni formaty, apdb.) abych to nemusel psat vsechno od
piky.
Pak se ma vysledna aplikace bude skladat s meho kodu a kodu RCP na
kterou jsem stavil - v pripade Eclipsu napsana v SWT.

	m.

> P.S. Uz je konecne mozne v NB pustit aplikaci v jine verzi Tomcatu nez,
> ktera se s NB dodava, tusim, ze rok zpatky to byl docela vyznamny problem?

O tom vam urcite rekne spise nekdo znalejsi. Uz dlouho jsem nepracoval s
web/j2ee. Ale urcite ano :)