Re: webové služby

Tomáš Procházka t.prochazka na centrum.cz
Středa Leden 25 18:56:54 CET 2006

Ahoj,
odpovídám na zprávu ze středy, 25. ledna 2006,
kterou Martin Kuba napsal(a) v 18:43:51:

 Především děkuji za odpověď.

 V první fází chci určitě free řešení.

 By mě zajímalo, co to znamená, že Axis není nic moc. Já jsem ho zvolil především proto, že Apache je pro mě jakousi zárukou, že to zas tak úplně k ničemu nebude ;-)

 Jinak k tomu HashMap, předpokládám že to, co jste popisoval dělá Axis sám, protože WSDL soubor obsahuje toto:

 <wsdl:types>
  <schema targetNamespace="http://xml.apache.org/xml-soap" xmlns="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
   <import namespace="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"/>
   <complexType name="mapItem">
    <sequence>
     <element name="key" nillable="true" type="xsd:anyType"/>
     <element name="value" nillable="true" type="xsd:anyType"/>
    </sequence>
   </complexType>
   <complexType name="Map">
    <sequence>
     <element maxOccurs="unbounded" minOccurs="0" name="item" type="apachesoap:mapItem"/>
    </sequence>
   </complexType>
  </schema>
 </wsdl:types>

 V konkrétním případě použití se pak odkazuje na onen typ Map:

   <wsdl:message name="mapTestResponse">
      <wsdl:part name="mapTestReturn" type="apachesoap:Map"/>
   </wsdl:message>

 Předpokládám, že to je korektní a proto nechápu, proč to nefunguje. Když už si Axis takhle hezky s Mapou poradí, tak snad to někdo používá :-(

 Jediné co to neumí definovat přesný typ pro klíč a hodnotu, ale to se snad změní s Axis2, který údajně bude obsahuje podporu pro Javu 1.5.

  Ale bohužel je ten Axis2, nějak docela nekompatibilní s 1.x.